KiesKompas Westerwolde

De gemeenteraad van Westerwolde heeft besloten tot de samenstelling van een zogenaamd KiesKompas. Een KiesKompas helpt de kiezer aan de hand van standpuntbepaling t.a.v. een aantal stellingen te bepalen welke politieke partij het meest overeenkomt met de gemaakte keuzes. De uitkomst is geen stemadvies, maar dient ter bepaling van uw positie in het lokale politieke spectrum.

Om een lokaal KiesKompas te kunnen samenstellen hebben alle politieke partijen stellingen ingebracht, waarbij na overleg voldoende stellingen moesten overblijven waaruit juist de verschillen tussen partijen zo goed mogelijk naar voren komen. Bij alle stellingen is echter vereist dat de letterlijke motivering – liefst online in het verkiezingsprogramma – door de gebruikers van het KiesKompas kunnen worden teruggevonden. De PvdA kiest ervoor de stellingen die niet direct in het PvdA-verkiezingsprogramma kunnen worden teruggevonden (vaak door andere partijen ingebracht en voor PvdA een minder prominent issue) hieronder te beargumenteerd weer te geven.

kieskompasPVDA